Projectsecretaris Gebiedsontwikkeling (24-40u p/w)

Zit jij in de laatste fase van je studie of ben je afgestudeerd en klaar voor een toffe startersbaan? Voor een adviesbureau gericht op gebiedsontwikkelingsprojecten is StudiJob per direct op zoek naar een:

Projectsecretaris Gebiedsontwikkeling (24-40u p/w)

Je komt te werken bij een adviesbureau dat zich richt op gebiedsontwikkelingsprojecten in een politiek/maatschappelijke omgeving. Voor dergelijke gebiedsontwikkelingsprojecten heeft het bureau een unieke werkwijze ontwikkeld, die is gericht op een continu en ononderbroken planvormingsproces met een optimale risicobeheersing. Er zijn proces- en projectmanagers, planeconomen, een jurist ruimtelijke ordening en een cadcam-specialist werkzaam.

Wij zijn op zoek naar een projectsecretaris c.q. aankomend jr. projectmanager voor een opdracht in Edam-Volendam (zie hierna).

De opdracht:

De Broeckgouw is een gebiedsontwikkeling in de gemeente Edam-Volendam waar een uitbreidingslocatie wordt getransformeerd tot een moderne woonwijk met 1.150 woningen, een supermarkt, een school, een turnhal, een landschapspark en een natuurpark. Deze gebiedsontwikkeling loopt van 2007 tot en met 2021. De gebiedsontwikkeling is inmiddels voor driekwart gerealiseerd.

Dit adviesbureau is vanaf 2007 betrokken bij de gebiedsontwikkeling en heeft de gemeente geadviseerd om de grond- en opstalexploitatie van de nieuwbouwwijk de Broeckgouw voor eigen rekening en risico te voeren. Dat de gemeente de grondexploitatie voor eigen rekening en risico voert is gebruikelijk in de markt. Dat de gemeente de opstalexploitatie (koopwoningen) voor eigen rekening en risico voert is uniek in Nederland.

Het bureau is ingehuurd voor grondproductie. Het bureau vult de volgende functies in:
• Coördinatie grond- en opstalproductie;
• Proces- en projectmanagent grondproductie;
• Projectsecretariaat;
• Planeconomie.

De gemeente ontwikkelt zelf de woningen (volledig ontwerptraject), besteedt de bouw van de woningen aan, verkoopt de woningen en maakt de gronden bouw- en woonrijp. Jaarlijks houdt de gemeente een woonwensenonderzoek op basis waarvan zij haar woningprogramma kan aanpassen.
Alle werkzaamheden zijn ondergebracht bij het Projectbureau, in opdracht van de gemeente.

Wat worden je taken?

• Ondersteuning: ondersteunt de diverse in- en externe vakspecialisten;
• Coördinatie: coördineert, organiseert en structureert de uitvoering van activiteiten gerelateerd aan het planvormingsproces en de beheermiddelen;
• Relatiebeheer: vormt (mede) het aanspreekpunt van interne en externe partijen, draagt zorg voor opvolging van gemaakte afspraken;
• Overleggen: plant, organiseert en notuleert vergaderingen als Stuurgroep, Projectgroep, Wethouderoverleg, Werkgroepen en andere (ad-hoc) overleggen tussen vakspecialisten en maatschappelijke organisaties en marktpartijen. Verzorgt het agendabeheer en bewaakt acties;
• Opstellen documenten: administratieve verwerking van de opgestelde integrale besluitvormende stukken; ten behoeve van de gemeenteraad, het college van B&W en stuurgroep(en);
• Voortgangsbewaking: bewaakt voortgang van werkzaamheden, signaleert knelpunten en onderneemt actie;
• Verzamelt en borgt proces-/projectinformatie, analyseert en verwerkt deze. Rapporteert bevindingen en onderneemt actie en/of geeft aanbevelingen aan het procesmanagement;
• Informatiebeheer: digitale archivering, configuratiemanagement en versiebeheer.

Naar welk profiel zijn we op zoek?

• (Bijna) afgeronde HBO/WO opleiding Planologie, Geografie, Vastgoedontwikkeling of Planeconomie;
• Je hebt een brede belangstelling voor procesmatige-, financiële en juridische vraagstukken van gebiedsontwikkeling in een politiek-bestuurlijk en maatschappelijke omgeving;
• Je vindt het een uitdaging om te ontdekken hoe de inhoudelijke aspecten van de gebiedsontwikkeling samenhangen met de beheermiddelen (tijd, geld, kwaliteit, organisatie, communicatie, informatie en risico’s);
• Je werkt graag samen in teamverband en bent proactief, initiatiefrijk, flexibel, analytisch en resultaatgericht;
• Je bent in staat om onder druk het overzicht en de rust te behouden en prioriteiten te stellen;
• Je hebt sterke schriftelijke en verbale uitdrukkingsvaardigheid;
• Je bent omgevingssensitief.

Periode

De start is per direct. De kandidaat krijgt een jaarcontract met een proeftijd van 2 maanden. Dit kan tijdens de contractduur kan worden omgezet naar een vast dienstverband. Als je in de laatste fase van je studie zit is de intentie dat je na je studie aan de slag gaat voor dit bedrijf.

Wat bieden wij?

Wij bieden een uitdagende functie waarin je veel eigen verantwoordelijkheid kunt nemen. Het salaris ligt rond de €2.400,00. Dit wordt verder in overleg bepaald en is afhankelijk van relevante werkervaring.

Bovendien bouw je per gewerkt uur 22% aan reserveringen op. Ook behoren een auto van de zaak, laptop en telefoon tot de mogelijkheden.

Daarnaast krijg jij via StudiJob de mogelijkheid om mee te doen aan allerlei trainingen en workshops die jou kunnen helpen in jouw professionele en persoonlijke ontwikkeling!

Interesse?

Ben jij beschikbaar en herken jij jezelf in het geschetste functieprofiel? Stuur dan jouw meest recente CV met een korte motivatie naar Stephanie@studijob.nl. Schroom niet om bij vragen contact op te nemen met Stephanie via 020-5353476.

Consultant Onderwijslogistiek